Urwana śruba odpowietrzania chłodnicy BMW E36


Urwałeś przy odkręcaniu / dokręcaniu śrubę?

Zobacz jak w prosty sposób wykręcić urwaną śrubę na przykładzie urwanej śruby do odpowietrzania chłodnicy BMW E36.

Poniżej pozostałość śruby odpowietrzającej chłodnicę w BMW E36. Dokręciłem o 1/4 obrotu za dużo, śruba plastikowa i nie dała rady…

urwana śruba odpowietrznika BMW e36

Poniżej niewielki zestaw dzięki, któremu wykręcimy prawie każdą urwaną śrubę:

  • zestaw wykrętaków (5 – 10 zł)
  • uchwyt uniwersalny
  • duży śrubokręt gwiazdkowy
  • wkręt  lub (w przypadku metalowej śruby) wkrętarka / wiertarka z wiertłem mniejszym od śruby

narzędzia do wykręcenia urwanej śruby

1. Aby wykręcić urwaną śrubę w pierwszej kolejności należy ją rozwiercić wiertłem, najlepiej o dwukrotnie mniejszej średnicy niż urwana śruba. W tym przypadku zadanie jest ułatwione ze względu na to, że śruba jest plastikowa. Tu można zamiast wiertła użyć rozgrzanego płaskiego śrubokręta, zatopić go w śrubie, poczekać aż zastygnie, po czym wykręcić śrubę. Ja nie miałem czym podgrzać śrubokręta przy samochodzie, więc wykorzystałem zwykły wkręt:

wykręcanie urwanego odpowietrznika BMW

2. Po wkręceniu i wykręceniu wkręta, który zastąpił wiertło, wkręcamy wykrętak. Robimy to jednak odwrotnie niż zazwyczaj, ponieważ wykrętak ma odwrócony gwint, czyli kręcimy w lewo, tak jak byśmy wykręcali, a wykrętak zaczyna się wkręcać. Kiedy załapie już wystarczająco mocno zacznie się wykręcać razem z pozostałością śruby:

wykręcanie urwanej śruby odpowietrznika BMW e36wykręcanie urwanej śruby odpowietrznika BMW e36

3. Pozostaje już tylko przyjemna część, czyli wkręcenie nowej śruby 🙂

wykręcona pozostałość urwanej śruby odpowietrznika

 

Cała operacja zajmuje góra pół godziny.

Powodzenia 🙂